Nokia 6230i zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 122 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6230i zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

noomen71 01-09-2010

PRIMA toestel.
is nu 4 jaar oud, heeft geen verf meer op de knoppen, van al het sms'en en bellen. maar is niet kapot te krijgen.
Handige agenda fuctie.

Helaas heeft nokia niet echt een opvolger, dus gaat deze nog steeds niet weg!

blead 02-04-2010
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

geweldig toestel was dit is nog steeds mij 2de telefoon voor noodgevallen camera was voor zijn tijd super goed geluid is nog steeds heel goed super in gebruikers gemak een levens duur van ongeveer voor altijd super ding alleen voor mij een beetje verouderd maar als je alleen een telefoon hebt voor de basis functies dan is dit egt een must have

Manon46 05-01-2010
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Wat een top telefoon! Ik heb hem nu ongeveer 3 jaar, en in de tussentijd honderden keren laten vallen, twee keer onder water gehad, een keer in bier, en een keer in slagroom, en alles doet het nog steeds prima! Zelfs de batterij gaat na drie jaar nog 3-4 dagen mee. Voor de rest is hij erg gebruiksvriendelijk.

harrymanagement 24-05-2009
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Ik heb dit toestel nu al 4 jaar en het heeft me nog nooit in de steek gelaten. In de tussentijd heb ik zakelijk ook 2e toestellen erbij in gebruik gehad oa. tweemaal Sony Ericsson en het laatste jaar een Motorola. Al die toestellen doen in kwaliteit ver onder bij deze oerdegelijke telefoon die in principe ook wel alles kan, maar zeker voor alleen bellen en sms'en topprestaties levert. De plussen en minnen:

+ Altijd bereik, zelfs diep in parkeergarages, waar anderen vaak geen signaal meer ontvangen.
+ Duidelijk en indien gewenst zeer luid belvolume, je kan doof worden door een gesprek te voeren.
+ De bediening is zeer eenvoudig, ook zonder handleiding heb je het toestel zo door.
+ Handige menustructuur.
+ Uitbreidbaar geheugen.
+ Verwisselbare covers en veel accessoires.
+ Oerdegelijk, na 4 jaar is het toetsenpad na dagelijks gebruik nog vrij van gebruikssporen en nooit storingen.

- Verouderde vormgeving, toestel is niet echt plat.
- Het scherm is aan de kleine kant, zeker voor het kijken van foto's.
- Geen flitser en de ingebouwde camera is niet meer dan redelijk.
- Meegeleverde geheugenkaart is veel te klein om echt bruikbaar te zijn en dus moet er een losse worden bijgekocht (kaarten beschikbaar tot 4GB).
- Geen software updates voor dit model.
- Karige standaarduitrusting, een datakabel voor connectie met de pc moet apart worden aangeschaft. Schande!
- Het ergste van alles, de telefoon is zeer moeilijk open te krijgen, dat moet met redelijk veel geweld en kracht plaatsvinden. Zelfs na 4 jaar gebruik en regelmatig openen en wisselen van covers blijft dit problematisch.
- Audiogeluid (MP3) is niet meer dan redelijk.

oepserdefloeps 29-04-2009
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Super telefoon voor de gewone beller. Geen poeha wat kapot kan gaan. Ruim 3 jaar in bezit, batterij nog goed voor 5-6 dagen. alleen de knopjes beginnen nu te slijten, voor de rest doet hij het nog prima.

nokiaatje 17-12-2008
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

de nokia 6610/6610i gebruiken dezelfde carkit als de 6230.

gewoon een toptoestel, nadeel is de brakke behuizing, vooral de achterkant voel niet echt solide aan en toestel zit regelmatig vol stof door de niet fijn sluitende cover.

Smoove 12 25-06-2008

Erg handige mobiel.
Ondanks de weinig megapixels vind ik dat je er nog mooie foto's op kunt maken.
Beter dan sommige 3.2 megapixels.
Maar jammer dat er een vervaging in mijn schermpje zit.
Maar ik heb hem al anderhalf jaar en ben er nog steeds tevreden mee.

x-raydude 06-04-2008
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Prima toestel, reeds 3jaar in bezit en hij werkt nog als een zonnetje. Accu gaat wel achteruit maar dat is logisch. Deze telefoon loopt tenminste niet vast net als al dat nieuwe spul terwijl je ook met dit toestel kunt internetten. Degelijk apparaat.

Fireworkfreaks 24-02-2008
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Ik ben niet erg te vreden met deze telefoon. Heb hem nu 4 maand en het achterste klepje valt er zomaar uit.
Het geluid uit de speakers is erg zacht in het openbaar moet je de telefoon tegen je oor drukken om wat te horen ( hij staat dan op het volle volume). Verder is het verzenden via bluetooth erg langdurig. Ik zou voor een andere telefoon kiezen!

M Hageman 07-12-2007

Perfect toestel.

Over het algemeen zijn mensen tevreden over hun product.
Een aantal mensen zijn helaas ook minder positief gestemd. Dit kan waar zijn of ze willen dit toestel heel graag, maar kunnen hem niet betallen.

+ camera,mp3 speler,bellen,sms-en,standby-tijd

- bereik(t-mobile

2 maanden en 2 weken in bezit

Knikeend 09-11-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Heb het toestel na een paar dagen aan mijn vrouw gegeven en mijn motorola razor weer terug genomen. Het toestel voelt aan als een goedkoop plastic ding en de toetsen zijn zeer klein (voor iemand met grote handen). Ik wilde er een datakabel bij kopen (die er standaard niet bij zit) maar die koste 40 euro in de winkel !!??. Geluid over de speaker is slecht, over de oordopjes redelijk. Ook het menu is niet zo prettig meer als bij mijn oudere nokia's.

hans62 08-10-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Alweer een slecht product van Nokia. Vanaf de eerste 2 maanden heb ik al problemen met de geluidskwaliteit. Vooral met wat omgevingsgeluid en in de auto valt er geen normaal gesprek te voeren. De telefoon is hiervoor 4x teruggeweest maar kwam keer op keer terug met de mededeling dat er niets mis mee was. Zelfs nieuw vond ik overigens de geluidkwaliteit al niet om over naar huis te schrijven. De oorzaak ligt volgens mij bij de slecht afdichting van de telefoon, openhalen en schoonblazen wilde wel eens helpen. Ook achter het scherm veel last van stof. Het gebruiksgemak is overigens wel top maar helaas ook verschrikkelijk traag. Voor mij geen Nokia meer!

Renee4 22-08-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Heb de Nokia 6230i met prepaidpacket van KPN aangeschaft. Op de prepaidkaart zit 5 euro beltegoed. Bestelling gisteren aangekomen.

Het lukt niet om de mms-functie correct in werking te krijgen:

Op kpn.com geven ze 3 stappen aan.
1)Als eerste GPRS instellingen. Dat lukte niet door de aanwijzingen op de site te volgen. Nummer 1200 van KPN gebeld (gaat van je prepaidtegoed af), toen lukte het: KPN GPRS instellingen geactiveerd.

2)MMS-instellingen op de telefoon: ik moet het mobiele nummer op de site invoeren (en letters overtypen) en dan doorgaan. Wat gebeurt er: de melding komt: : uw toestel is niet geschikt voor mms. KLOPT NIET! Je komt weer niet verder.

3) Je kunt volgens KPN JA sms-en naar 8040 en zo de telefooninstellingen krijgen. Dat doe ik, ik krijg de instellingen. Ik stuur met een andere mobiel een mmsbericht naar de Nokia 6230i. Er wordt een sms ontvangen met de mededeling dat er een mms-bericht gekomen is, dat je op de kpn-site moet kijken, en die en die code moet intoetsen.
Ik doe dat, maar : ik krijg het bericht niet te zien, noch het plaatje. DUS: activeren via 8040 werkt ook niet.

4) De optie automatische instellingen levert geen resultaat.
5) Dan de optie instellingen handmatig invoeren.
Heb ik heel precies gedaan. Resultaat: noppes.

6) Heb ik vanochtend naar KPN Klantenservice gebeld (kost weer prepaid tegoed). Het zou nu goed moeten komen, ze stuurt me een sms met de mms-instellingen. Ten eerste duurt het erg lang voordat die sms komt, vervolgens zie ik Hi mms instellingen Ik kan ze opslaan, ik kan ze activeren, ik voer de juiste pincode in. Dus dat doe ik allemaal.
Resultaat als ik weer een mmsbericht (ver)stuur: ik krijg een sms, dat er een mmsbericht is, dat ik op de site moet kijken, en die en die code moet invoeren.
Kortom: het werkt nog steeds niet naar behoren. Kijk ik toch wel even op die site en voer code in, resultaat: GEEN PLAATJE te zien.

7) ik besluit KPN Klantenservice een mailtje te sturen: komt er geen formulier in beeld. NIET BEREIKBAAR. Oftewel: of ik maar weer het prepaidtegoed wil gaan gebruiken om hoogstwaarschijnlijk wederom blij te worden gemaakt met een dooie mus.

Ik vind dit verschrikkelijk ergerlijk! Gewoon in 1 keer de boel aan de praat krijgen met wat handelingen verrichten. Dat t ff moeite kost is niet erg, maar dit …. De juffrouw van de klantenservice vindt het ook raar dat die melding komt van “uw toestel is niet geschikt voor mms” terwijl we allemaal weten dat dat juist wèl het geval is. Maar daar koop je niks voor! Kost je alleen maar belminuten.
Dat het handmatig invoeren ook geen resultaat heeft opgeleverd, werd vanzelfsprekend afgedaan als dat IK het niet goed gedaan heb.

Voor mezelf zit ik bij Telfort abonnement. Via de site lukte het me niet de mms-instellingen rond te krijgen. Maar 1 telefoontje naar Klantenservice Telfort: ik kreeg de instellingen ge-smst en het werkte.

Ik heb het toestel voor mijn moeder van 77 jaar gekocht. Die heeft geen computer, wil dat ook niet, laat staan dat ze internet heeft. Ik kan nog e.e.a. nalezen, zij niet. Zij zou ALLES via bellen met Klantenservice moeten regelen: hup daar gaat het beltegoed.
Ik koos bewust voor prepaid van KPN, omdat ze dan zeker bereik zou hebben op het Friese boerenland, mijn moeder de provider kent, prepaidkaarten overal kan krijgen.

Nu weet ik zelf niet eens of er verschil zit in “Hi” of “KPN”, er zit inmiddels in ieder geval naamsverschil in de instellingen voor GPRS en mms-instellingen op de Nokia 6230i. Wie weet ligt het dààraan, dat het niet werkt …..
Hoe moet ik nou weten of het een Hi- prepaid of KPN-prepaid is ??
Bij de aanschafkeuze heb ik ook tarieven meegewogen. Gevolg nu: heb ik nou prepaid basis of prepaid standaard, of – nu die juffrouw van de klantenservice mij Hi mms-instellingen heeft gestuurd – Hi prepaid ??

HELE SLECHTE SERVICE KPN, ik weet nóg niet waar ik aan toe ben, alleen maar meer vraagtekens erbij gekregen, en – waar het om ging – er valt nog steeds niet te mms-en.

r.cropmann 21-08-2007

hallo ik heb de nokia nu al zeker 1.5 jaar
en gebruik hem dagelijks
ik heb al diversen problemen mee de rechter toets boven die moet men flink indrukken wil die het doen dit is lastig als je hem in de auto hebt zitten om handsfree te activeren
ook gaat de toestel wel eens uit ,dus opnieuw aanzetten
ook de simkaart mist hij wel eens (simkaart plaatsen)
ook is het een stofnest hij is zo lek als een mandje
en tenslote het geluid die ook niet geweldig is
al den al valt hij toch tegen jammer :>(

Jasper19 15-08-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Ik heb nu een jaar een 6230i. Had hiervoor een 7210 maar die is in de wasmachine beland. Toen ik mn 7210 nog had wilde ik deze ook al hebben omdat ik het een mooie telefoon vond en omdat ik mn 7210 ook prettig in gebruik vond. Heb er gelijk maar een 1 gb geheugenkaart bij gekocht omdat de bijgeleverde kaart zo vol is. Na verloop van tijd is de telefoon wel veel slomer geworden, dit is soms best irritant. Op een gegeven moment gaf de geheugenkaart vreemd genoeg aan dat ie vol was terwijl er nog maar 350 kb op stond. Nadat ik alles er vanaf heb gehaald en er opnieuw op heb gezet was dat probleem opgelost. Ook wil het nog wel eens gebeuren dat de geheugenkaart verschuift in de telefoon waardoor de telefoon m niet meer ziet. Een aantal weken terug hield de trilfunctie er mee op. Bij de winkel hebben ze toen wat schoongemaakt in de telefoon wat in een jaar tijd een aardige stofnest was geworden. Dat hielp niks want het bleek aan de software te liggen, dit probleem heeft zich uit zichzelf van de ene op de andere dag opgelost. Ook ging de telefoon soms uit zichzelf uit als ik de camera aanzette. Ik heb ondertussen al wel in de gaten dat Nokia's vrij storingsgevoelig zijn. Van de camera moet je niet te veel verwachten. In het licht geeft de camera nog redelijke foto's maar als het wat donkerder wordt kan je het wel vergeten. Verder is het beeldscherm erg krasgevoelig en zit er al snel veel stof achter het scherm, maar dat was ik al gewend van mn 7210. Verder een mooie telefoon die handig in gebruik is. Smsen gaat ook makkelijk, de toetsen zijn groot genoeg en zijn goed geplaatst.

Timmiey 04-07-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Ik heb deze telefoon al meer dan 1 jaar inmiddels de geludis Kwaliteit blijft perfect alleen vind ik dat de Kwaliteit van de fotos steeds meer afneemt naa maaten de telefoon ouder word maar de Funcies zijn goed gebruiksgemak een dikken is ook goed
kortom nog steeds een goeden telefoon alhoewel hij ouder word

garry 04-05-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

geweldig toestel; alleen het spreekgedeelte zou wat harder kunnen; vooral in remoerige ruimtes; batterij doet het prima; met een goede batterij meter; kan je niet vergelijken met de 6310i; die ik ook voor mijn werk hebt; die accu is bijna net zo groot als de 6230i zelf; werkt ook prima met mijn pc met een een datakabel; foto's met voldoende licht ook perfeft; alleen controleer regelelmatig de lenscover op vuil!; een vingerafruk is al voeldoende voor onscherpte!; bij weinig licht goed stil houden; met een foto bewerkingsprogramma; kan je ze nog beter maken!; radio ook goed; maar valt of staat; hoe je je koptelefoon draagt; de telefoon gebruikt het draadje als antenne!; heb hem 2e hands met al een pittige staat van dienst maar werkt als nog een speer; ook in de auto; dat bleutooth is een uitvinding; ook met een los bleutooth ootje van plantronics; dat ik op de motor gebruik!; bleutooth niet gebruiken voor naar de pc; werkt veel te traag; daar moet je je kabeltje voor gebuiken; mp3.s kliken ook goed!; gewoon een leuk stukje speelgoed!

Daan87 28-04-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Ik koop mijn telefoons het liefst van Nokia altijd omdat ik zeker ben van een degelijk toestel waar ik jaren mee kan doen.
Ik heb dit toestel nu ruim 1,5 jaar en hij ziet er nog zo goed als nieuw uit, nooit problemen mee gehad. Hij is lekker compact en toch heeft hij genoeg functies aanboord, je mist niks.
Batterij doe je bij gemiddeld gebruik een dag of 5 mee, prima.

Voor mij nooit meer een ander merk dan Nokia. Veel kennissen van mij hebben een Samsung of SonyEricsson, maar die zijn na een jaar alweer toe aan een nieuwe omdat joysticks afbreken, het schermpje stukging of noem maar op..Nokia is wat mij betreft een stuk degelijker!

jan jans 26-04-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Ik vind het een goed toestel met genoeg mogelijkheden. Het enige nadeel is dat die aan de binnenkant vrij snel smerig word. En het achterklepje waarmee je hem open maakt gaat steeds half open. Verder een goed ding.

cake 18-03-2007
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Heb toestel voor mijn vrouw gekocht aan de hand van recenties hier én het feit dat collega's al een flinke tijd de 6230 gebruiken en da's een heel degelijk toestel.
Ben nog steeds een beetje huiverig voor sliders en clamshells omdat ik altijd het idee heb dat die eerder defect kunnen gaan.

Deze 'opgevoerde' i- versie doet ook heel degelijk aan.
Eigenlijk zo enthousiast dat ik er voor mezelf ook een aangeschaft heb.

Voor mij belangrijk ; lange standby én degelijk. De camera, mp3 speler en fm radio zijn leuke extra's.

Enige dat ik mis is bescherming voor camera lens. Verder veel in te stellen en met Nokia Suite simpel te synchroniseren met Lotus Notes en Outlook (agenda).

Marah 12-01-2007

Ik ben sinds een paar weken in bezit van de 6230i en ik vind het nu al een
prima toestel. Ik heb er ook meteen een MMC-card van 512 MB bij gekocht.
Ideaal. De mp3-speler werkt prima. De radio werkt wat minder prettig. Heel veel
ruis (vooral als je op de fiets zit). Ik las hier bij de reviews dat ie soms
wat traag kan reageren. Ik heb dat ook ondervonden, maar ik vind het tot nu toe
nog niet storend. De batterij zou niet lang mee gaan, maar dat vind ik dus heel
erg meevallen. Ik vind het een leuk toestel!

Adrie S 30-10-2006

Ik heb de laatste maanden 2 maal een Nokia 6233 gekocht maar kon het niet over
mijn hart krijgen om mijn oude 6230i te verkopen. Gelukkig want ik ben nu ook 2
maal terug gestapt naar mijn 6230i. Iedereen kan mij vertellen wat die wil maar
de 6230i heeft gewoon is duidelijker met bellen en ook duidelijker in de auto
met een originel Nokia carkit. Ook ben ik de vele extra functies die op de 6233
zitten niet nodig. Wat op de 6230i zit is mij al meer dan genoeg. Eigenlijk zou
er ook een type 6230i moeten uitkomen waar je alleen mee kan bellen en smsén.
Een goede agenda er bij en BT dan heb ik al meer dan genoeg maar helaas de
nieuwe modellen die uitkomen hebben dit niet.

R. Wiersma 22-10-2006

Zeer tevreden over dit tiepe toestel van nokia. Heb hem nu 3 weken en bevalt
nog steeds zeer goed. Had hiervoor een Sony Ericsson K700i. Dat type toestel
heb ik na 1,5 jaar weggegooit omdat het pookje niet meer werkte. Ben nu weer
naar de nokia teruggestapt, dat is gewoon vertrouwd. Ik denk nu, eenmaal een
nokia altijd een nokia. Voor de rest goeie camera bij daglicht, wanneer het
wat donkerder wordt gaat de kwaliteit achteruit. Bluetooth is handig voor
uitwisselen data. Toestel ligt lekker in de hand. Geluidskwaliteit zeer goed,
kan ook lekker luid. Verder zit er nog een radio en mp3 speler op. Zoals
jammer genoeg altijd zo is heb je bij een voordeel ook een nadeel, hier dus dat
er na verloop van tijd stof onder het frontje komt, als je het toestel in je
broekzak hebt zitten. Maja Kortom GOED TOESTEL!

Johan0031 19-10-2006
Geschreven voor: Nokia 6230i zwart

Heb toestel nu een jaar, bevalt erg goed, camera is bij zonlicht goed, echter
bij kunstlicht matig. Dat trage komt inderdaad door een te grote foto als
background, had het pasgeleden ook.

b-fly 18-10-2006

Ik heb eerder een nokia 6230 gehad. De nokia 6230i is hetzelfde alleen meer
geheuegen en een betere camera. De camera geeft goede foto's mits je in goed
licht staat. Nachtmodus is niet scherp, maar dat is volgens mij vrij normaal.
Verder is het menu precies hetzelfde als de 6230. Erg duidelijk en
overzichtelijk zoals je van nokia gewend bent.
Het beste van deze telefoon vind ik dat ie wel tegen een stootje kan. Ik heb
hem 2e hands gekocht via internet, dus hij was niet meer nieuw en ook al heb ik
hem al zo'n 20 keer keihard laten vallen; hij vertoond geen mankementen! Zelfs
geen barstjes! Ook niet toen hij onder het fietsen met hoge snelheid uit mijn
zak viel op de straat. Ik dacht serieus dat ie het nooit meer zou doen, maar er
was niets aan de hand!!

Wel gaat de galerij als je die opent stukken langzamer wanneer het geheugen
voller raakt. Maar vergeleken met andere telefoons gaat ie dan nog vrij snel.
Twee vrienden van mij hebben een van de nieuwste nokia's: de N70. Deze vertoond
na enkele maanden al heel wat mankementen. Het menu is onhandig en lamgzaam,
bij 1 van de telefoons deed de software het niet goed waardoor hij telkens
uitviel. Deze werd toen weer terug gestuurd naar de fabriek (al de 2e keer voor
hem.) Bij de ander doet nu al de camera het niet meer. En dat terwijl hun hem
nooit laten vallen ;)

Verder staat er niet teveel poespas op deze telefoon, het enigste wat ik nooit
heb gebruikt is de functie DVS (drukken voor spreken) een soort walk-ie-talkie
functie. Ik vind het wel jammer dat je de afbeeldingen maar beperkt kan
bewerken en de filmpjes helemaal niet, maar ach, hoe vaak doet iemand dat?

Het geluid dat er uitkomt is goed genoeg. Als je een mp3-tje afspeelt gaat de
telefoon niet echt superhard, dat is wel jammer. Maar aan de andere kant word
de geluidskwaliteit dan denk ik minder want als je de telefoon op z'n hardst
zet zijn de hogere tonen wel wat irritant.

Als je houd van snelle telefoons, zonder teveel poespas en die niet enkele
seconden nodig hebben om een menu te openen is dit de goede telefoon voor jou!
Deze nokia blijft in ieder geval mijn favoriet!